Podczas dwóch ostatnich wtorkowych spotkań DKK (17 i 23 września 2024) rozmawiałyśmy o książeczkach sensorycznych angażujących nasze dzieci do poznawania świata.

Pokój Naukowy. Na pierwszym planie siedzące na szarej wykładzinie (na podłodze) dwie kobiety z dziećmi bawiącymi się książeczkami i piankowymi puzzlami. Drugi plan, nieco w tle na skóropodobnych, beżowych krzesłach siedzą dwie kobiety. Jedna prowadząca (J. Orzeszko), druga trzymająca na kolanach córeczkę ubraną w tiulową, jasnoróżową spódniczkę. W tle po prawej stronie szary wózek-gondola. Na stołach po lewej stronie kolorowe książeczki sensoryczne i różowe flagi DKK w wazoniku.

Mamy rozmawiały o swoich pomysłach spędzania czasu z wydawnictwami dla najmłodszych, a w tym czasie dzieci doświadczały zabawy z kolorowymi sensorycznymi książeczkami w bibliotece :)
Te wyjątkowe publikacje są nieocenionym narzędziem w rozwoju dziecka. Oferują bogactwo stymulacji sensorycznej, wspierają rozwój motoryczny, poznawczy, językowy, emocjonalny i społeczny. Właściwie dobrane, dostarczą naszym pociechom wielu godzin zabawy i nauki.
Zachęcają do interakcji poprzez panele dotykowe, co sprawia, że ​​czytanie jest przyjemne, zaskakujące i zaszczepia miłość do książek na całe życie. Dzieci uczą się kojarzyć faktury, które czują pod paluszkami, ze słowem, które opisują lub słyszą budując i wspomagając w ten sposób słownictwo. Jest przy tym mnóstwo śmiechu i wspólnej zabawy z rodzicem lub rodzeństwem. Zachęcam do korzystania z tych szczególnych na początku czytelniczej przygody książeczek :)

Joanna Orzeszko

Fot. J. Orzeszko, M. Paszkowski, E. Pietrzak

Na porozrzucanych kolorowych, piankowych puzzlach siedzi malutka dziewczynka, przy niej nisko na podłodze siedzi uśmiechnięta mama. Dziewczynka trzyma w buzi fioletowy gryzak, obie patrzą w obiektyw. W tle stoją  krzesła z beżowym obiciem skóropodobnym.

Pokój Naukowy. Na pierwszym planie siedzące na szarej wykładzinie (na podłodze) cztery młode kobiety z dziećmi (sześcioro małych dzieci) bawiącymi się kolorowymi książeczkami i piankowymi wielobarwnymi puzzlami. W tle wózek szary-gondola. Po lewej stronie na krześle siedzi dziewczynka, trzyma się mamy, której nie widać na zdjęciu w całości.

Pokój Naukowy. Na pierwszym planie stojący na stole wazonik z różowymi flagami DKK. W tle rozmyte postaci siedzące na szarej wykładzinie (na podłodze). Uczestniczki i ich dzieci wspólnie bawią się książeczkami sensorycznymi. W tle po prawej stronie długi wieszak na ubrania, stoliki z czajnikiem, ciastkami i kawą, herbatą.

Oddział dla Dzieci. Dookoła białego stołu w kształcie fortepianu siedzą uczestniczki spotkania DKK. Na blacie stoją w wazoniku różowe flagi DKK. Szklaneczki na wodę, herbata i kawa. Ciasteczka w pudełeczku. Bidon z wodą. Uczestniczki rozmawiają, jedna z nich trzyma na kolanach synka, dwoje dzieci kręci się niedaleko swoich mam. W tle po prawej stronie wysoki regał z książkami, po lewej czerwona kotara wisząca od sufitu do podłogi. Pluszaki siedzące na półce pod ścianą.

Oddział dla Dzieci. Pierwszy plan to uczestniczka siedząca na pluszowym, żółtym siedzisku na czerwonej podłodze. Dwie pozostałe młode kobiety siedzą po turecku po obu stronach tej pierwszej. Dzieci pomiędzy nimi bawiące się książeczkami i klockami. Po lewej stronie białe i szare regały z kolorowymi książeczkami dziecięcymi. Dwie kolejne uczestniczki i prowadząca (J. Orzeszko) siedzą na pufach przy stole w kształcie fortepianu i na kanapie w czarno-białe klawisze. Czerwone kotary wiszące od sufitu do podłogi po obu stronach kadru.