W piątek (12 kwietnia), w ramach cyklu zajęć edukacji emocjonalnej „Kolorowy potwór. Emocje w bibliotece”, naszą bibliotekę ponownie odwiedził sympatyczny bohater wydanej przez Wydawnictwo Mamania książki Anny Llenas pt. „Kolorowy potwór”.
Potwór jest kolorowy, ponieważ próbuje uporządkować swoje emocje a każda z nich ma inny kolor. Dzieci ze Szkoły Podstawowej w Żukowie Zamiejscowy Oddział Przedszkolny w Korolówce dowiedziawszy się, że w naszej bibliotece znów będzie gościł kolorowy potwór, postanowiły specjalnie przyjechać do nas z opiekunami: Gabrielą Hawrył i Elżbietą Wawryszuk by osobiście poznać radosnego żółtego potwora.
Zajęcia rozpoczęliśmy od przywitania z pluszowym żółtym potworkiem. Wspólnie przeczytaliśmy wspaniałą książkę pop-up, na podstawie której określiliśmy temat naszych zajęć, czyli radość. Każde dziecko otrzymało emblematy z wizerunkiem potwora, który towarzyszył mu podczas zajęć.
Następnie usiedliśmy w okręgu, pośrodku którego siedział radosny żółty potwór, a przy nim leżało tajemnicze żółte pudełko. Opowiedzieliśmy sobie, że radość jest przyjemnym uczuciem, które kojarzy się z dostawaniem prezentów, urodzinami czy podróżami. Radość czerpiemy także z małych codziennych rzeczy. Moi mali goście zgodnie oznajmili, że czują się szczęśliwi, kiedy mogą sprawić radość swoim najbliższym. Także żółty pluszowy potwór chciał się podzielić z nami radością - każdy przedszkolak mógł wylosować z tajemniczego pudełka karteczki z zadaniami, dzięki którym mogły wyrazić to uczucie na wiele różnych sposobów.
Ze względu na to, że moi goście lubią wycieczki, kolejna zabawa polegała na podróżowaniu - tymczasem palcem po globusie.:) W tej zabawie towarzyszyły nam wspaniałe książki z Oddziału dla Dzieci, które wzbogaciły wiedzę przedszkolaków na temat poszczególnych krajów. Następnie dzieci miały za zadanie zaprojektować w grupach pocztówki z tej podróży i zaprezentować swoje kartki pocztowe pozostałym. Współpraca grupowa okazała się wielkim sukcesem i przyniosła dzieciom dużo radości i satysfakcji.
Kontynuując temat podróży, podczas burzy mózgów dzieci proponowały, jakimi środkami transportu podróżujemy i czym chcielibyśmy jeszcze kiedyś podróżować. W odpowiedziach pomocne były przygotowane wcześniej rekwizyty - balon z żółtym potworem i niemal prawdziwy samolot! ;)
W trakcie kolejnej zabawy dzieci miały za zadanie udekorować emotikonami przygotowany wcześniej samolot. Nie zabrakło też elementów zajęć, podczas których uczestnicy rozwijali koordynację wzrokowo-ruchową, zdolności motoryczne oraz zmysł równowagi, bawiąc się wypuszczanie baniek mydlanych.
Na zakończenie wspólnej radosnej podróży w rytmie piosenki o lataniu poszybowaliśmy naszym samolotem! ;)
Serdecznie dziękuję wspaniałym towarzyszom naszej podróży! :)
Małgorzata Topolska
Fot. Edyta Pietrzak